Spring til indhold

Køb/venteliste

Vores venteliste administreres via systemet Waitly. Deres prismodel er bygget op på et årligt gebyr per opskrivning per venteliste. Derfor har vi valgt, at lave én venteliste uanset hvilken af de tre lejlighedstyper man ønsker. Er man eksempelvis kun interesseret i kategori A lejligheder kan man blot ignorere henvendelser vedr. andre kategorier eller afslå dem når man modtager dem.

Det betyder dog også at bestyrelsen ikke kan give nogen informationer omkring hvor mange der står på venteliste til en specifik lejlighedstype. Man kan se hvor mange der står på den samlede venteliste hos Waitly, samt få en anslået ventetid, på linket længere nede.

Pris

Det koster 250 kr./år at stå på vores venteliste, som dækker foreningens udgifter til håndteringen af ventelisten.

Du kan tilmelde dig ventelisten på Waitly.dk.

Husk at du kan læse mere om lejlighedstyperne og priser på:
Kategory A (30 kvm.)
Kategory B (40 kvm.)
Kategory C (50 kvm.)

Køb af lejlighed og foreningens vedtægter

Da vi er et andelskollegie er der nogle særlige regler for at få lov til at købe en andel. Disse kan man læse om i vores vedtægter. Vigtigst er at man kun kan købe/bebo en andel hvis man er aktivt studerende på en mellemlang eller lang videregående uddannelse, eller er PhD-studerende, jfr. lov nr. 481 af 31. maj 2000. Det er derfor ikke muligt for eksempelvis postdocs at købe en andel, ligesom det ikke er muligt hvis man står på en uddannelsesinstitutions stand-by liste.

Man kan dog godt tilmelde sig foreningens ventelister og optjene anciennitet uden at være studerende. Der bliver nemlig ikke krævet studiebekræftelse, før man ønsker at købe en andel. Hvis man får tilbudt en andel kan man derfor kun købe den hvis man opfylder kravene i foreningens vedtægter.

Derudover er der en begrænsning på hvor mange personer der må bo i hver lejlighedstype. Disse kan ses på siderne for hver lejlighedstype i “Om Andelskollegiet”-sektionen i menuen øverst.

Important for non-Danish speakers!

ALL communication (emails, documents, letters, guides etc.) in the housing association are in danish.
Therefore, it is the apartment owner’s/tenant’s own responsibility to ensure translation/understanding of communication from the board/our administrator or external partners and our documents etc.